Wednesday 17 April 2013

Baby Development - 11 Months Old

Assalamualaikum and Hi!

Tomorrow my baby genapla 11 months.One more months my baby already 1 year old.Time running so fast!.Yang kecik semakin besar, yg besar semakin tua.Its just normal life cycle.

Baby - Toodler - Kids - Teenagers - Adults -  Senior Citizen.

Continue with my baby story.She still cannot walk but dah boleh berdiri and try2 lepas tangan for a few seconds.

You all still remember I did bought "Stride and Ride Lion" by Fisher Price??..Now my daughter da laju da tolak lion tu.Dulu time memula beli, by that time my baby is 9 months old.Takut2 je tolak.Now da laju da tolak.Kalau I kejar my baby, lg laju dia tolak.Nak selamatkan diri.Hehe.





Its a nice toy and my baby love it!!.I also love that Ride and Stride Lion.Tak sia2 beli.Sebab until now my baby still tolak lion tu.Lg satu yg bagusnya this Lion.Dia takkan terbalik.Mcm mane your baby pegang and tolak Lion tu.It stable.Kan kdg kalau plastik tu too ringan.Ble baby tekan utk berdiri, plastik tu akan terbalik.Tak stable.You all pernah faced with this situation tak?.Tapi kalau Lion ni, mmg xpernah terbalik.

One more thing, Lion ni boleh 2 in 1.Boleh tolak and naik.And it also ada music.Ade 3 jenis music.Just push the lion nose and akan bunyi la that music.My daughter siap joget2 lg ble dgr music her lovely lion.Hehe.Sometimes she just susah payah nak tekan Lion Nose nak dgr music.Boleh use this lion until age of 3.Worth to buy!.

At 11 months old ni my baby mmg pantang dgr music.Always dancing.Hehe.Pastu bebel semakin panjang.Tatatata..She already boleh sebut abah since 10 months.But actually abah is her grandfather laa, not her dad.Sebab she always dgr my adik2 panggil abah.My baby pun ikut.She can also boleh sebut mama.She call my husband "Baba".

Merangkak mmg da laju sgt.Kejap2 hilang pegi melawat dapur la.Masuk bilik, bilik air.Suma tempat la yg boleh di main and di masuk, she will come to it!.She also can follow simple direction.Tepuk tangan mmg da laju since 8 months plus, baca doa and etc.

But...my baby still takde gigi!.Hehe.Ada my friend her baby 9 months da ada 8 batang gigi.One of my relative pulak baby dia umur 4 bulan da ada 2 batang gigi.But my baby until now 11 months takde sebatang pun gigi.Hehe.But never mind.I'm not worry at all.Biasa la, not baby is same.Ada yg cepat ada ayg lambat.As long as my baby sihat, normal development, active.Alhamdulillah.

Bab gigi tu takpe.Rasa cute sgt bile tgk baby ketawa just see their gum only.Just enjoy being takde gigi tapi cute!.Kalau da besar nanti takde gigi mmg nampak tak cantik.So jut let it be.InsyaAllah.nanti sampai time keluarla gigi my daughter tu.

How about you guys??.At what age your baby tumbuh gigi and da berapa batang?.For mom yg alami same thing with me.Do not worry, just enjoy the moments your baby without teeth.So cute!.The teeth will come out when its time..:).



2 comments:

  1. Artikel puan sedikit sebanyak memberi saya gambaran macam mana dan apa yang perlu dibeli untuk my future baby. terima kasih puan kerana sudi berkongsi.

    saya berminat nak tau berapa harga lion tu? senanng untuk dijadikan panduan bila saya nak membeli nanti.

    artikel ni menarik sebab ada exp dan ilmu yang saya dapat. terima kasih

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih Future Mom sudi membaca and give comment di blog saya."Stride and Ride Lion" tu saya beli price RM200.Mintak diskaun skit time beli tu sebab sy ade beli a few toys.Murah skit from Toy 'r' us.

    ReplyDelete